NOTIUNI GENERALE DE MECANICA


Compunerea generală a motorului

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.


8.


9.


10.

11.

12.


13.

14.

15.

16.


17.

18.

19.


20.
dereglarea carburatorului, a aprinderii sau a sistemului de injectie al automobilului duce la un consum marit de carburant;

fumul negru pe care il degaja un automobil denota un consum peste limita normala;

in cazul in care fumul este de culoare albastra indica un cosum de ulei, peste limire;

arderea necorespunzatoare a carburantilor cat si a uleiul (peste limitele normale) sunt daunatoare mediului inconjurator si trebuie evitate;

pentru a putea arde in totalitate carburantii si pentru a proteja mediul, unele autovehicule sunt dotate catalizatoare;

daca un autovehicul este dotat cu catalizator nu se poate utiliza decat "penzina fara plumb" (in cazul motoarelor cu aprindere prin scanteie);

pentru a functiona normal, si pentru a evita uzura, este necesar ca temperatura lichidului de racire al autovehiculului sa fie intre 90 si 95 de grade celsius;

cele mai des intlnite probleme ale sistemului de racire le constituie slabirea sau ruperea curelei care antreneaza pompa de apa ori defectarea tesrmostatului;

slabirea sau ruperea curelei care antreneaza pompa de apa precum si defectarea termostatului duc la cresterea excesiva a temperaturii lichidului de racire;

astfe de probleme pot duce la gripare motorului

termostatul are rolul de a inchide si de a desghide o parte a circuitului lichidului de racire mentinand astfel lichidul la temperatura optima;

blocarea termostatului in pozitia deschi duce la mentinerea lichidului de racire la o temperatura imferioara iar aceasta duce in final la cresterea considerabila a consumului de carburant;

uleiul are rolul de a proteja prin reducerea frecarii intre piesele componente ale motorului;

calitatile unui ulei pentru motor sunt vascozitatea si punctul de congelare;

controlul nivelului de ulei din motor se face cu ajutorul unei tije metalice care se introduce in blocul motor numita "joja";

pentru a mentine calitatile unui ulei, acesta trebuie schimbat impreuna cu filtrul pentru ulei in termenii recomandati de catre producatorul autovehicolului;

aprinderea becului martor al generatorului de curent se datoreaza, in general slabirii sau ruperii curelei care antreneaza "alternatorul";

ambreajul are rolul de a cupla progresiv sau decuplarea motorului de sistemul de transmisie;

trebuie evitat sprijinirea piciorului pe pedala de ambreaj sau tinera pedalei de ambreaj calcata in timpul stationarii. Aceaste lucruri pot duce la detelriorarea discului de ambreaj;

cutia de viteze asigura dozarea puterii transmisa la roti, permite mersul inapoi precum si stationarea u motorul pornit;